torsdag 17. oktober 2013

Hjerter - mønster

Som sagt har jeg dilla på hjerter.
Enkle, doble, med og uten hull.
Mønsterskriving er som kjent
IKKE min sterke side...
Jeg jobber oftest ut fra tegninger.


 1. Hjertet er heklet ut fra en firkant av fastmasker;
legg opp ønsket antall luftmasker
- hekle tilsvarende mange fastmaskerader
(feks 7 fastmasker = 7 rader)

2 +3. Uten å klippe av garnet
hekles det tilsvarende mange dobbeltstaver
med nedgang midt på siden
( feks 7 dobbeltstaver, eller til hjertebuen er tett).
En smygmaske i hjørnet,
videre en dobbeltstavbue på neste side.

4. Hekle en omgang med halvstaver
rundt hjertet,
to i hver maske i hjertebuene.
Mellom hjertebuene hekles en luftmaskehempe.

Vil du ha dobbelt hjerte
hekles to like deler,
som hekles sammen med feks fastmasker,
evnt sy delene sammen.
Fylles med bomull/stappevatt.

LYKKE TIL!
(Jeg håper jeg har fått med meg alt!)





Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...