Viser innlegg med etiketten jakke. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten jakke. Vis alle innlegg

fredag 31. august 2012

Ferdig!!!!


Jeg er så stolt, så stolt :)
Jakka er ferdig og den er blitt super fin.
Det å følge mønster gikk bedre enn forventet,
det samme med monteringen.
 
Kragen ble laget i tre deler;
først en rad med fastmasker,
så plukket jeg opp masker og strikket vrangbord
og til slutt heklet jeg volangkant.

 
Et prosjekt som jeg kan anbefale alle!
Gleder meg til neste nr av MBM,
mener det skal komme til uka :)

tirsdag 28. august 2012

fredag 24. august 2012

Det vokser...

Jakke-prosjektet mitt begynner å ta form!
Nå er den ta-på-bar,
også kalt vest
(men det hørtes så kjedelig ut)
Håper ermene blir ferdig i løpet av helga,
da er det bare den store, deilige kragen igjen.
Nillegarnet fungerer perfekt,
og jakke blir myk og god
- og forhåpentligvis akkurat passe varm!
 
 


mandag 20. august 2012

Det vokser.... Jakke-prosjekt 2012

Når jeg først setter meg ned med dette prosjektet så vokser det fort!!!
Men jeg er fortsatt ikke så glad i å følge mønster
- en omgang med rød og to omganger med lilla
er lissom ikke helt meg...
 
 
 
Har heklet inn første raden med bestemorruter,
den andre raden er ferdig klar for fasthekling.
Ute regner det,
ungene har første skoledag etter sommerferien
og jeg har fri = TID TIL KAFFE & KOS
(les hekling)

GOD UKESTART!


torsdag 16. august 2012

Jakke-prosjekt...

Som allerde nevnt så er ikke det å følge mønster min sterkeste side...
Men jakke-prosjektet mitt er underveis,
maske for maske...
Er ferdig med de 7 første rutene nå.
De skal egentlig hekles sammen,
men jeg liker ikke den kanten som blir,
så jeg har tatt frem synåla...

fredag 10. august 2012

Nytt prosjekt...

Da setter jeg igamg med et nytt prosjekt
- med innkjøpt garn denne gangen.
Det var billigere å handle ullmix-garn på Nille
enn å bestille fra Yarn Paradise!!!!
Nøsteprisen er billigere i Tyrkia,
men med den portoprisen så ble det dyrere å handle der alikevell!
Så det ble Senjagarn fra Nille på meg.
Jeg skal hekle en jakke fra det forrige MBM-magasinet.

Blei helt forelsket i denne
- lissom helt meg lissom -
De hadde ikke gult garn, så jeg valgte lilla istedetfor.
Så gjenstår det å se om garnbytte, heklefathet og sånne ting som er litt nøye når en skal følge mønster går greit....
Jeg hekler ganske fast så prøvelappen min blei bittelitt for liten, men jeg satser på at det går greit.


Snart kommer et nytt MBM-magasin i butikken,
det anbefales!
Og jeg kommer sikkert til å forelske meg i et nytt prosjekt...

Og i morgen får jeg sannsynligvis garn til et
friheklingsteppe-bestillings-prosjekt,
så mye garn - så liten tid...

(og den avlange puta mi er ferdig, men jeg glemte å ta bilde...)




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...